سراغ محل تجمع مشتریانتان بروید
🌟 جیم بلیت در کتاب «۱۰۰ ایده بزرگ بازاریابی» مینویسد: مشتریان به خودی خود و از روی معجزه سراغ ما نمیآیند بلکه به دلیل نیازشان است که به فکر خرید محصولمان میافتند. به همین دلیل، تشخیص به موقع زمان، مکان یا شرایطی که مشتری به محصولمان نیاز پیدا میکند، یکی از وظایف مهم بازاریابهاست.
🌟 برای مثال، ایکاروس سی ۴۲، یک هواپیمای فوق سبک است ولی نسبت به هواپیماهای فوق سبک دیگر، مزایای فنی مختلفی دارد. مثلا گرمکن کابین دارد، جادارتر است و ظاهر جذابتری دارد.
🌟 مشکل اصلی این هواپیما، قیمت آن است به گونهای که نوع فول آپشن آن با قیمت ۵۰۰ هزار پوند به فروش میرسد. به همین دلیل، این هواپیما برای بیشتر افرادی که علاقهمند به پرواز با هواپیماهای فوقسبک هستند، جذابیتی ندارد.
🌟 برای همین، شرکت ایرو اسپورت، مالک و فروشنده هواپیماهای ایکاروس، به این نتیجه رسید که آن را با تخفیف به مدرسههای هوانوردی عرضه کند تا شاگردان آنها، پرواز را با این هواپیما یاد بگیرند.
🌟 دلیل این تصمیم آن بود که وقتی شاگردان این مدارس، گواهینامه خلبانیشان را دریافت میکردند، پرواز با ایکاروس سی ۴۲ برای آنها آسان بود و میتوانستند به صورت شخصی یا از طریق مشارکت با چند خلبان دیگر، یکی از این هواپیماها را بخرند.
🌟 بعد از اجرای این استراتژی، برخی از مدارس هوانوردی خودشان چند فروند دیگر خریداری کردند تا آنها را به صورت ساعتی به دانشجویانی که بضاعت مالی کمتری داشتند، کرایه بدهند.
🌟 این مثال به ما تاکید میکند باید در جایی حضور داشته باشیم که مشتریان زیادی در آنجا حضور دارند و به احتمال زیاد به محصولمان نیاز هم دارند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.