برگزاری کارگاه «تاب‌آوری در بحران»

کارگاه تخصصی «تاب‌آوری در بحران» روز دوشنبه اول تیرماه با حضور جمعی از اعضا و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی ایران و استرالیا برگزار شد.

این کارگاه به همت انجمن صنفی کارفرمایی زنان فعال اقتصادی ساختمانی و با حضور دکتر کتایون سپهری برگزار شد و مورد استقبال اعضای انجمن و شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

در این نشست آموزشی، مباحث مختلفی پیرامون مفهوم تاب‌آوری، چگونگی مواجهه با بحران‌ها و راهکارهای افزایش توانمندی فردی و سازمانی در شرایط دشوار مورد بررسی قرار گرفت. همچنین شرکت‌کنندگان با انواع آسیب‌ها، عوامل تهدیدکننده سلامت روان و کسب‌وکارها در شرایط بحرانی و شاخص‌های مؤثر در ارتقای تاب‌آوری آشنا شدند.

دکتر کتایون سپهری در این کارگاه با تشریح ابعاد مختلف تاب‌آوری، بر اهمیت آمادگی ذهنی، مدیریت هیجانات، حفظ انسجام فردی و سازمانی و اتخاذ تصمیم‌های مؤثر در شرایط بحرانی تأکید کرد. وی همچنین راهکارهایی عملی برای افزایش توان سازگاری با تغییرات و عبور موفق از بحران‌ها ارائه داد.

برگزاری چنین دوره‌هایی نقش مهمی در ارتقای آگاهی، توانمندسازی فعالان اقتصادی و تقویت مهارت‌های فردی و حرفه‌ای آنان در مواجهه با چالش‌های پیش‌بینی‌نشده دارد و می‌تواند زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و پایداری کسب‌وکارها در شرایط مختلف باشد.

جلسه کارگروه روابط عمومی و بین‌الملل انجمن زنان فعال اقتصادی (ساختمان) برگزار شد

روز سه‌شنبه، جلسه کارگروه روابط عمومی و بین‌الملل انجمن زنان فعال اقتصادی (ساختمان) در محل این انجمن برگزار شد.

در این جلسه که با هدف انتخاب رئیس، نایب‌رئیس و دبیر کارگروه تشکیل شد، خانم‌ها مرجان هوشیار، عاطفه رحمتی، آزاد، شمس، قبادی‌نژاد، جوزی، مریم حضرتی، مرضیه اکبری، تهمینه تنباکوساز، شیرازی، غلامیان، نظری و خانم خوش‌اقبال حضور داشتند.

در پایان جلسه، خانم مرضیه اکبری به عنوان رئیس، خانم تهمینه تنباکوساز به عنوان نایب‌رئیس و خانم مریم حضرتی به عنوان دبیر کارگروه روابط عمومی و بین‌الملل انجمن زنان فعال اقتصادی (ساختمان) انتخاب شدند.

 

همچنین مقرر شد در جلسه آینده، برنامه یک‌ساله این کارگروه مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه نیز بر برگزاری بازدید از کسب‌وکارها و برنامه‌ریزی برای دورهمی‌های کاری و تفریحی ویژه اعضای انجمن تأکید شد.

کارگاه تخصصی تاب‌آوری در بحران برگزار می شود انجمن زنان فعال اقتصادی با همکاری اتاق بازرگانی

به گزارش روابط عمومی، انجمن زنان فعال اقتصادی با همکاری اتاق بازرگانی ایران و استرالیا برگزار می‌کند: این انجمن از اعضای محترم انجمن و دیگر بانوان غیر از اعضای انجمن دعوت می‌کند در کارگاه آموزشی «تاب‌آوری در بحران» با تدریس استاد ارجمند، دکتر کتایون سپهری، حضور به هم رسانند.

زمان: ۱ تیرماه ۱۴۰۵ | ساعت ۱۰ الی ۱۲
مکان: تهران، خیابان طالقانی، نبش خیابان موسوی، پلاک ۱۷۵، طبقه ششم
جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مراحل ثبت‌نام، لطفاً با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
۰۹۱۰۷۶۴۷۰۵۷

برگزاری اردوی تخصصی « مهارت و تاب آوری» ویژه بانوان فعال اقتصادی در کوشک زر

به گزارش روابط عمومی انجمن زنان فعال اقتصادی(ساختمانی)تمرکز بر مدیریت استرس، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و ایجاد تعادل میان ذهن و جسم در فضایی آرام و پویا کوشک زر – [پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵]

در راستای حمایت از نقش کلیدی بانوان در چرخه اقتصاد و با هدف ارتقای سطح توانمندی‌های فردی و حرفه‌ای، اردوی آموزشی-سلامت ویژه زنان فعال در حوزه اقتصاد، روز پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در فضای منحصر‌به‌فرد و آرام «کوشک زر» برگزار گردید.

این رویداد با رویکردی استراتژیک و با هدف پاسخ به نیازهای مبرم بانوان در محیط‌های پرفشار اقتصادی، حول سه محور اصلی «توانمندسازی حرفه‌ای»، «مدیریت استرس» و تاب اوری» طراحی و اجرا شد. تمرکز بر سلامت روان و مدیریت استرس با توجه به چالش‌های روانی و فشارهای ناشی از فعالیت‌های اقتصادی، در بخش تخصصی سلامت این برنامه، با بهره‌گیری از فضای طبیعی و آرام کوشک زر، کلاس‌های کاربردی یوگا و مدیتیشن برگزار شد. هدف از این جلسات، آموزش تکنیک‌های نوین برای بهبود تمرکز، کاهش سطح استرس و بازسازی انرژی ذهنی شرکت‌کنندگان بود تا بتوانند با رویکردی هوشمندانه و آرام‌تر با چالش‌های حرفه‌ای خود مواجه شوند. فرصتی برای توسعه فردی و تعامل حرفه‌ای این اردوی یک‌روزه، فراتر از یک برنامه آموزشی ساده، بستری پویا برای تعامل میان بانوان پیشرو فراهم آورد. شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با روش‌های نوین توسعه فردی و حرفه‌ای، در محیطی دور از هیاهوی کاری، فرصتی یافتند تا ضمن بازسازی توان‌های جسمی و ذهنی خود، با هم‌فکران خود در حوزه اقتصاد به تبادل نظر و ایجاد شبکه ارتباطی بپردازند.

این رویداد گامی مؤثر در جهت ترویج فرهنگ «سلامت‌محور» در میان فعالان اقتصادی و تاکید بر ضرورت شبکه سازی برای دستیابی به موفقیت‌های پایدار در دنیای تجارت و اقتصاد محسوب می‌شود.

برگزاری جلسه کارگروه آموزش و پژوهش انجمن زنان فعال اقتصادی(ساختمانی) در سال ۱۴۰۵

به گزارش روابط عمومی انجمن زنان فعال اقتصادی ، نخستین جلسه کارگروه آموزش و پژوهش انجمن زنان فعال اقتصادی(ساختمانی) سال ۱۴۰۵ با هدف برنامه‌ریزی و تصویب فعالیت‌های علمی و آموزشی در این حوزه برگزار شد.

در این نشست که با حضور اعضای کارگروه برگزار گردید، موارد زیر به تصویب رسید:

۱- انتخاب و تصویب سمت‌های رئیس کارگروه، نایب‌رئیس و دبیر.
۲- تصویب برگزاری سلسله نشست‌های جامعه‌شناسی با محوریت موضوع «تاریخ حکمرانی بشر؛ از اقتدار تا دولت‌های مدرن».
۳- تصویب اجرای کارگاه‌ها، سمینارها و دوره‌های آموزشی سه‌ماهه در راستای ارتقای سطح علمی اعضا و علاقه‌مندان.
۴- تصویب برگزاری کارگاه آموزشی ـ تفریحی با عنوان “مهارت و تاب‌آوری” در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۵.
این تصمیمات در راستای توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تقویت توانمندی‌های تخصصی اعضای کارگروه اتخاذ شد.

زنان فعال اقتصادی کشور گرد هم آمدند

به گزارش روابط عمومی انجمن زنان فعال اقتصادی(ساختمانی)- دیدار نوروزی زنان فعال اقتصادی در سال ۱۴۰۵، روز ۹ اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از کارآفرینان، مدیران کسب‌وکار، فعالان حوزه‌های تولید، صادرات و فناوری و همچنین نمایندگان تشکل‌های اقتصادی، در دفتر انجمن برگزار شد.
این گردهمایی با هدف بررسی چالش‌های پیش‌روی زنان در فضای اقتصادی کشور و گفت‌وگو درباره راهکارهای مؤثر برای تقویت نقش زنان در توسعه پایدار برگزار شد.
در این نشست، حاضران با اشاره به شرایط اقتصادی سال‌های اخیر، بر اهمیت افزایش تاب‌آوری کسب‌وکارهای زنان، تسهیل دسترسی به منابع مالی و حمایت هدفمند از کارآفرینی زنان تأکید کردند.
همچنین موضوعاتی مانند آموزش، توانمندسازی، بررسی پیامدهای پس از جنگ از جمله مباحث مطرح‌شده در این گردهمایی بود. در ادامه، تعدادی از اعضای انجمن با ارائه دیدگاه‌ها، تجربه‌ها و پیشنهادهای خود، به تشریح شرایط موجود و راهکارهای عبور از چالش‌ها پرداختند.
گفتنی ست اعضای هیات مدیره انجمن گزارشی از فعالیتهای در سال گذشته ارائه نمودند.
در پایان این نشست، بر ضرورت برنامه‌ریزی عملی و واقع‌بینانه برای افزایش تاب‌آوری در شرایط فعلی تأکید شد و مقرر گردید جزئیات برنامه‌ها و اقدامات پیش‌رو متعاقباً اطلاع‌رسانی شود.

 

نشست خبری انجمن زنان فعال اقتصادی

 

 

 

 

سومین همایش زنان فعال اقتصادی

 

 

 

 

۱۹ دی ماه

با رویکرد نقش آفرینی زنان کارفرما در اقتصاد منطقه و جهان

 

رهبری زنان در اقتصاد ایران؛ بزرگ‌ترین همایش زنان فعال اقتصادی برگزار شد

🔹دومین و بزرگترین همایش زنان فعال اقتصادی با حضور مدیران برجسته، مسئولان کشوری و زنان کارآفرین، جمعه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
🔹این همایش که به همت انجمن صنفی کارفرمایی زنان فعال اقتصادی ساختمانی به مدیریت مرجان هوشیار برگزار شد، یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال ۱۴۰۳ در حوزه اقتصاد و کارآفرینی به شمار می‌رود.
🔹مرجان هوشیار، مؤسس و مدیرعامل گروه شرکت‌های نگین، سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران، حمیرا ریگی، نخستین مدیرعامل بانوی مناطق آزاد، پژمان جوزی رئیس انجمن صنعت ساختمان، فاطمه قیصری نماینده دوره دوازدهم مجلس، داود آدینه دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران معصومه آباد، سفیر سابق فنلانداز چهره‌های برجسته اقتصادی و اجتماعی کشور بودند که در این همایش سخنرانی کردند.
🔹در این همایش پنل تخصصی رهبری زنان در کسب‌وکارها و شبکه‌سازی” به دبیری دکتر خدیجه یارعلی نیز برگزار شد.
🔹این رویداد به‌ عنوان یکی از گام‌های کلیدی برای افزایش نقش زنان در اقتصاد ایران، تحسین کارشناسان و حاضران را به همراه داشت و امیدها را برای آینده‌ای روشن‌تر در عرصه کارآفرینی زنان در کشور تقویت کرد.

دومین پیش رویداد دومین همایش انجمن زنان فعال اقتصادی برگزار شد