مراقب تقلید کارمندانتان باشید
🌟 برایان تریسی در کتاب ۱۲ اصل رهبری عالی مینویسد: رهبران حرفهای، رهبرانی هستند که بعد از مدتی به الگو و سرمشق کارمندانشان تبدیل میشوند و کارمندان از ارزشها، رفتارها، تصمیمگیریها و حتی نوع سخن گفتن رهبرشان تقلید میکنند.
🌟 به همین دلیل، رهبران حرفهای همیشه به گونهای رفتار میکنند که الگوی خوبی برای کارمندانشان باشند و ارزش، فرهنگ، رفتار و گفتار مناسبی را به آنها بیاموزند.
🌟 در حقیقت، این رهبران به خوبی میدانند که تمام چیزهایی که میگویند و تمام کارهایی که انجام میدهند، توسط کارمندانشان موشکافی و تحلیل میشود. در نتیجه، همیشه مراقب رفتار، گفتار و تصمیماتشان هستند.
🌟 به همین دلیل است که رهبران حرفهای تلاش میکنند با رفتارهای مطلوب زیر به الگوی مناسبی برای کارمندانشان تبدیل شوند:
۱️⃣ امیدواری نسبت به آینده، به خصوص در سختترین شرایط.
۲️⃣ پایبندی به تعهدات، اصول و ارزشهای کاری شرکت.
۳️⃣ حمایت از ایدههای خلاقانه و جدید.
۴️⃣ ایجاد فضای مشارکت و نظر دادن برای تمام کارمندان.
۵️⃣ گسترش فرهنگ مشتریمداری در بین تمام کارمندان.
۶️⃣ توجه ویژه به برند شرکت و ایجاد فرهنگ حمایت از برند در بین تمام کارمندان.
۷️⃣ ترویج فرهنگ مسئولیتپذیری، خودانگیزگی، توسعه فردی و وجدان کاری در بین تمام کارمندان.
۸️⃣ ایجاد صمیمیت و دوستی بین تمام کارمندان و خودداری از بروز اختلاف و بحثهای بیدلیل بین آنها.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.