توجه ویژه به کودکان، راهکار نوین بازاریابی
🌟جیم بلیت در کتاب «۱۰۰ ایده بزرگ بازاریابی» مینویسد: کودکان به نوبه خود بازار مهمی به شمار میروند. هر چند که والدین آنها هم به اندازه خودشان اهمیت دارند و میتوانید با تمرکز روی کودکان، والدین آنها را جذب کنید، حتی اگر محصولتان هیچ ربطی به کودکان نداشته باشد.
🌟با این حال، بسیاری از شرکتها، خدمات خوبی به کودکان ارایه نمیکنند و تجربه خوبی برای آنها نمیآفرینند.
🌟برای مثال، به طور تعجبآوری، برخی از فروشگاههای زنجیرهای بخش پوشاک کودکان را در طبقه بالای فروشگاه طراحی میکنند و کودک طفل معصوم مجبور است کلی پله را بالا برود. ضمن آن که برای مادرانی با کالسکه بچه، بازدید از بخش کودکان تقریبا غیرممکن است.
🌟به همین دلیل است که بسیاری از شرکتها، به خصوص فروشگاهها تلاش میکنند به فروشگاههایی سازگار با کودکان تبدیل شوند.
🌟البته یک فروشگاه سازگار با کودکان، چیزی فراتر از داشتن اتاق کودک و مادر یا گنجاندن غذای مناسب برای کودکان در منوی غذاییاش است؛ برای مثال، رستوران زنجیرهای بُلو کانگورو در انگلستان به معنای واقعی کلمه سازگار با کودکان و دوستدار آنهاست.
🌟در طبقه پایین تمام رستورانهای این شرکت یک زمین بازی برای کودکان در نظر گرفته شده که با تلویزیون مداربستهای کنترل میشود.
🌟پدر و مادرها میتوانند به دور از سر و صدا و با خیال راحت در طبقه بالا غذایشان را بخورند و کودکشان را هم تحت نظر داشته باشند.
🌟بخش دیگری هم در کنار زمین بازی کودکان وجود دارد که میتوانند قبل از بازی، با پدر و مادرشان غذا بخورند و والدین هم از خوردن یک دسر یا قهوه لذت ببرند.
🌟نکته جالب منوی بخش کودکان این است که تمام غذاهای گوناگونی که برای بزرگترها سِرو میشود، در اندازه کوچکتر برای بچهها هم ارائه میشود.
🌟ضمن آن که غذاهای بخش کودکان به طور کامل ارگانیک هستند که این هم به نوبه خود یک ارزش بسیار جذاب برای والدین به حساب میآید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.