اقتصاد جهانی روزبهروز در حال بیشتر زنانه شدن است
مایکل جِی. سیلوراِستاین در مقاله خود به نام «اقتصاد زنانه» مینویسد: زنان در سطح جهان سالانه ۲۰ هزار میلیارد دلار خرج میکنند و این رقم در پنج سال آینده به ۲۸ هزار میلیارد دلار میرسد.
🔹در همین دوره، درآمد کل سالانۀ ۱۳ هزار میلیارد دلاری آنها به ۱۸ هزار میلیارد دلار میرسد که رقمی بزرگتر از اقتصاد بسیاری از کشورها مثل هند است.
🔹با توجه به این ارقام، احمقانه است که بازارها محصولات و خدمات مصرفی زنانه را نادیده یا دست کم بگیریم، اما متاسفانه واقعیت آن است که بسیاری از شرکتها، حتی آنهایی که محصولات و خدمات بسیار خوبی دارند هم هنگامی که بحث به زنان میرسد، این بازار را نادیده میگیرند.
🔹برای همین زمان آن فرا رسیده تا اطلاعاتمان دربارۀ بازار و اقتصاد زنانه را افزایش بدهیم. برای مثال، گروه مشاوران بوستون اخیراً تحقیق جامعی دربارۀ اقتصاد زنانه انجام داده و در این تحقیق، رفتار مصرفی بیش از ۱۲ هزار زن در ۴۰ کشور مختلف را بررسی کرده است.
🔹نتایج این تحقیق به ما یادآوری میکند که نمیتوانیم با محصولات و خدمات کنونیمان که عموماً مردانه هستند و با کسب و کارهایی که مردان آنها را کنترل میکنند، از مواهب اقتصاد زنانه بهرهمند شویم.
🔹طبق این تحقیق، چهار بازار زنانه بیشترین پتانسیل رشد را دارند: غذا، تناسب اندام، زیبایی و پوشاک. همچنین زنان آشکارا نارضایتی خود را از دو بازار مردانه ابراز کردهاند: خدمات مالی و خدمات سلامت.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.