راز فروش؛ مشتریان‌تان را بخندانید

🌟 جیم بلیت در کتاب «۱۰۰ ایده بزرگ بازاریابی» می‌نویسد: خندان مردم همواره راه بسیار خوبی برای جذب آنهاست، به همین دلیل، شرکت‌ها هم می‌توانند از این اصل برای بازاریابی بهتر و موثرتر استفاده کنند.

 

🌟 هر چند ابزار طنز در بازاریابی و تبلیغات برخی محصولات مثل اسباب‌بازی، مواد غذایی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما برای تبلیغ بسیاری دیگر از محصولات، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

 

🌟 بدون شک، لطیفه‌ها و جوک‌هایی که برای مخاطبان تحصیلکرده و رده بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، اگر ظرافت‌های خاصی را رعایت کنیم، می‌توانند بازاریابی دهان به دهان مثبتی را برای‌مان ایجاد کنند.

 

🌟 برای مثال، شرکت بی‌ام‌دبلیو که خودروهای گران‌ قیمتی را برای افراد ثروتمند تولید می‌کند، در کنار تبلیغات جدی و لوکس خود، هر سال در اولین روز ماه آوریل، تبلیغ طنزی را ارائه می‌کند که معمولا در مورد نو‌آوری‌های این شرکت در زمینه طراحی خودرو است.

 

🌟 برای مثال، در یکی از این تبلیغات، شرکت اعلام کرد بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا، استفاده از خودروهای راست‌ فرمان ممنوع شده و به همین دلیل شرکت روی تولید خودروهایی بدون فرمان که با حرکت سر راننده کنترل می‌شوند، سرمایه‌گذاری کرده است.

 

🌟 یا در سالی دیگر، این شرکت آلمانی اعلام کرد برف پاک‌کنی طراحی کرده که مگس‌ها را می‌پراند. یا در تبلیغی دیگر، بی‌ام‌دبلیو این ادعا را مطرح کرد که خودرویی طراحی کرده که به راننده این امکان را می‌دهد با مایکروویو منزل خود تماس بگیرد و غذای خود را تا قبل از رسیدن به منزل آماده کند.

 

🌟 چنین تبلیغاتی بدون تردید با هزینه‌ای کم، تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر مخاطبان می‌گذارد، اما مهم‌تر این است که برای شرکت، بازاریابی دهان به دهان ایجاد و نام آن را در اذهان ثبت می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *